Artikelns bäst före-datum har passerat och är kanske inte längre aktuell.

Publicerad: 2016-02-12

Nu enklare att felanmäla

Nya kartfunktionen i felanmälan

I december förra året fick falkoping.se ett nytt utseende och blev även responsiv, dvs mobilanpassad. Det gör att den fungerar lika bra oavsett om du surfar med en dator, mobil eller surfplatta. Nu fortsätter vi förbättra webbplatsen genom att förenkla felanmälan. Färre val och en kartfunktion där du prickar ut felet får din felanmälan att gå i ett nafs.

Vår förhoppning är att det ska gå snabbt och lätt att hitta på vår webbplats, och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra. Den nya felanmälan-sidan går i linje med detta. Du hittar alltid den orangea "Synpunkter & felanmälan"-knappen i högersidan på alla sidor på webbplatsen.

Sätt gärna en prick på kartan

Välj i en lista vad felet handlar om och bifoga kanske en bild. Eller använd kartfunktionen som blivit mycket bättre. Sätt snabbt och smidigt ut en prick vart felet är lokaliserat. Du kan samtidigt se vart andra anmält fel.

Lika bra oavsett om använder dator eller mobil

Responsiv webb innebär att webbsidan anpassar sig automatiskt beroende på vilken skärmstorlek och enhet du använder, och fungerar lika bra oavsett om du surfar med en dator, mobil eller surfplatta.

Obs! Vid akuta fel

Är felet akut och gäller gator, vatten, avlopp eller gatubelysning, ring:
Måndag-fredag kl. 7.30-16
Övrig tid

0515-88 52 30
0515-88 77 77


Gäller det el och fjärrvärme, ring då:
Falbygdens Energi AB, måndag-fredag kl. 7.30-16

0515-77 75 55